.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مدير‌ مهم‌ترين قطعه در جورچين يك مدرسه است

رئيس سازمان سازمان آموزش و پرورش مازندران با اشاره به نقش مديران در پيشبرد اهداف مدرسه، گفت:مهم‌ترين قطعه در جورچين يك مدرسه، مدير است.‌

به گزارش فارس ، عبدالوحيد فياضي در اجلاس فصلي مديران بهشهر كه در سالن توحيد اين شهرستان برگزار شد با بيان اينكه مديران بايد هدف‌هاي كلي و جزيي مدرسه را دسته‌بندي و براساس منابع اولويت‌ها را مشخص كنند، اظهار داشت: اين اهداف نياز به تيمي درست دارد كه همپاي مديران حركت كند و همدلي به همگرايي تبديل شود و در نتيجه به درك و دردي مشترك براي رسيدن به اهداف مدرسه برسند.

وي مدرسه را به جورچيني تشبيه كرد كه در آن از سرايه‌دار تا مدير همه بايد شركت داشته باشند و مدير مهمترين قطعه در جورچين است كه جايگاهي حساس دارد.

فياضي با اشاره به ايجاد فضاي همدلي و مشاركت و سازگار كردن خود با محيط يا در برخورد با ناسازگاري‌ها به عنوان يك هنر، خاطرنشان كرد: مدير موفق نياز به فضاي همدلي و تبيين اهداف تعيين شده به زير مجموعه خود دارد.

وي با تاكيد اينكه مي‌خواهيم آموزش و پرورش جايگاهي سرزنده و انسان ساز باشد و با اشاره به ايام تعطيلات كه برخي مادران به فرزندانشان مي‌گويند كي مدرسه باز شود تا ساعتي از دست شما آسوده باشيم، تصريح كرد: مدرسه براي اين ساخته نشده كه معلمان درس بدهند و دانش آموزان هم وقت خود را در آن بگذرانند، بلكه براي اين ساخته شده است كه يك انسان و شهروند تكامل يافته، خود ساخته و با معرفت از درون آن به جامعه تحويل داده شود كه نه تنها گليم خود را از آب بيرون بكشد بلكه موجب هدايت ديگران شود.

رئيس سازمان آموزش و پرورش مازندران در بخش ديگري از سخنان خود تعريف مدارس هيئت امنايي را به معناي اخذ وجه از اوليا اشتباه دانست و اظهار داشت: مدارس هيئت امنايي براي اين است كه مدير در سياست‌گذاري‌هاي مدرسه تنها نباشد و منابع مالي داوطلبانه در كنار سرانه دانش‌آموز راهي براي پيشرفت بهتر دانش‌آموز باشد نه اينكه فكر كنيم مدارس هيئت امنايي يعني مدارسي كه هر كس وارد آن شد اول بايد پول واريز كند.

وي درباره توقعات دستگاه‌هاي اجرايي از آموزش و پرورش كه به مناسبت‌هاي مختلفي مي‌گويند در مدارس، زنگ نواخته شود خطاب به مديران گفت: مدير بايد قرص و محكم بايستد و بدون اينكه ظلمي را در حق دستگاهي اعمال كند خواسته‌هاي خود را از دستگاه‌ها مطرح كند.

فياضي ارزيابي درست و به‌هنگام مديران از معلمان و دريافت بازخورد آن را به‌دنبال نظارت باليني مستمر مهم دانست و تصريح كرد: تقدير، تشويق و انتقاد به موقع همكاران ارزيابي صحيح و نظارت كامل يك مدير تعبير مي‌شود.

اجلاس فصلي مديران بهشهر با حضور 220 مدير در سه مقطع تحصيلي به‌منظور توجيه برنامه‌هاي آموزشي، تربيتي، ساماندهي دبيران و معلمان و پرسش و پاسخ از مدير آموزش و پرورش استان و شهرستان برگزار شد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.051 seconds.